main_pic_Arduino_Graphic_LCD

آموزش کاربردی آردوینو – LCD گرافیکی

درسالهای اخیر Arduino رشد چشمگیری در دنیای الکترونیک داشته است. آردوینو یک برد اپن سورس مناسب برای نمونه سازی می باشد و بر اساس سخت افزار و نرم افزار ساده پایه ریزی و طراحی شده است. اگر شما صاحب ایده هستید یا علاقه مند به سرگرمی و یا ایجاد سیستم های تعاملی هستید حتی با تجربه و دانش بسیار اندک در حوزه الکترونیک می توانید از آردوینو برای ایجاد پروژه خود استفاده نمایید!

آردوینو می تواند با استفاده از سنسور های مختلف محیط اطراف را احساس کند ، آردوینو می تواند با کنترل لامپ ها ، موتور ها  و سایر ماژول ها بر دنیای اطراف خود تأثیر گزاری کند. شما برای کد نویسی به هیچ نرم افزار جانبی و یا کامپایلر دیگری نیاز ندارید. پروژه های آردوینو می توانند به صورت stand-alone و یا مرتبط با سایر نرم افزار های کامپیوتر شخصی شما باشد. برای مثال شما می توانید فرمان های خود را برای کنترل موتور ها با یک کامپیوتر شخصی از طریق پورت USB ارسال نموده و یا داده های سنسورها را نیز از همین پورت دریافت نمایید.

آردوینو تقریبا می تواند به هر چیزی وصل شود ، کامپیوتر شخصی ، گوشی موبایل ، تبلت ، لپ تاپ ، شبکه های محلی و اینترنت از طریق سیم و وایفای ، اتومبیل شخصی ، دستگاهای موجود در منزل و هزاران هزار مورد دیگر.

آردوینو در سال ۲۰۰۶ موفق به اخذ یک دیپلم افتخاری در بخش Digital Communities از جشنواره Ars Electronica Prix شده است.

سعی کرده ایم مطالب را به ساده ترین شکل بیان کنیم تا همه دوستان بتوانند استفاده کافی را ببرند. این مجموعه آموزشی که به صورت کاملا عملی ارائه شده است. LCD های گرافیکی برای ساخت محصولات جدی و صنعتی، بسیار پر کاربرد است. علاوه بر این در حالاتی که میخواهید رابط کاربری خوبی ایجاد کنید یک ال سی دی گرافیکی به همراه یک صفحه تاچ میتواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. 

در صورتی که در ابتدای راه آموزش آردوینو هستید پیشنهاد میکنیم ابتدا موضوع “آموزش کاربردی آردوینو – ورودی و خروجی دیجیتال”را مشاهده فرمایید.

به امید آنکه مطالب برای شما قابل استفاده بوده باشد..
بسیار خوشحال میشویم که با نظرات بسیار ارزشمند خود ما را در این راه یاری بفرمایید. هم چنین در صورتی که می خواهید با نحوه “اتصال برد آردوینو  به سیمولینک متلب” آشنا شوید می توانید از آموزش مربوط به آن استفاده کنید.


جلسه اول :

بیان پیش نیاز بحث، مقدمه ای بر فهرست مطالبی که ارائه خواهد شد، ایجاد پیکسل


جلسه دوم :

انجام مثالهایی برای ایجاد پیکسل رنگی، ایجاد خط، ایجاد مستطیل تو خالی


جلسه سوم :

انجام مثالهایی برای ایجاد مستطیل تو پر، مستطیل با گوشه های گرد، دایره، دایره تو پر


جلسه چهارم:

نوشتن متن ساده به همراه تغییر رنگ و تغییر اندازه


جلسه پنجم:

نوشتن اعداد صحیح و اعشاری در حال تغییر در داخل متن 


جلسه ششم:

شروع به کار با کتابخانه پیشرفته، استفاده از سه فونت موجود برای نوشتن متن

 


جلسه هفتم:

استفاده از فونتهای موجود در کتابخانه Adafruit_GFX برای نوشتن متنهای مختلف


جلسه هشتم:

استفاده از دو فونت آماده به صورت همزمان برای نمایش زمان سپری شده از شروع سیستم


جلسه نهم:

نصب قدم به قدم برنامه های لازم برای ایجاد فونت دلخواه


جلسه دهم:

تکمیل نصب برنامه های لازم برای ایجاد فونتهای دلخواه، ایجاد یکی از فونتهای ویندوز، تست و آپلود به طور کامل


جلسه یازدهم:

ایجاد شکلهای هندسی با استفاده از کتابخانه پیشرفته، ایجاد پیکسل، شکل موج سینوسی، خط و انواع مستطیل


جلسه دوازدهم:

ادامه ایجاد شکلهای هندسی، دایره و مثلث، شروع به ایجاد یک progress bar 


جلسه سیزدهم:

تکمیل مثال progress bar، نمایش تصاویر تک رنگ 


جلسه چهاردهم:

نمایش تصاویر تک رنگ ذلخواه، تبدیل و نمایش


جلسه پانزدهم:

تبدیل تصاویر رنگی دلخواه به متغیر و نمایش آن


جلسه شانزدهم:

محاسبه ماکزیمم ابعاد تصویر رنگی که با توجه به حافظه فلش آردوینو میتوان ذخیره کرد


جلسه هفدهم:

اتمام بحث اندازه تصویر رنگی و فلش پردازنده، شروع نمایش تصاویر موجود در حافظه SD بر روی LCD


جلسه هجدهم:

استفاده از دستورات LCD برای نمایش شکلهای هندسی و متن پس از Load کردن تصویر، شروع طراحی HMI مربوط به سطح مخزن 


جلسه نوزدهم:

تکمیل طراحی HMI مربوط به سطح مخزن 


جلسه بیستم:

شروع کار با صفحه لمسی، نمایش خام مقادیر touch بر روی LCD


جلسه بیست و یکم:

کالیبره کردن صفحه touch، ایجاد دو عدد مستطیل به صورت دکمه به عنوان اولین مثال تاچ


جلسه بیست و دوم:

برای میزان فشرده شدن صفحهآ ایجاد یک صفحه برای نقاشی تک رنگ


جلسه بیست و سوم:

شروع مثال ایجاد رابط کاربری برای مرور کردن تصاویر موجود در حافظه، استفاده از تاچ و نمایشگر


جلسه بیست و چهارم:

تکمیل مثال ایجاد رابط کاربری برای مرور کردن تصاویر موجود در حافظه، شروع طراحی رابط کاربری Keypad


جلسه بیست و پنجم:

ادامه طراحی رابط کاربری Keypad



ادامه دارد…

لطفا برای خرید کلیک بفرمایید

توجه توجه !! در صورتیکه مایل به پرداخت از طریق کارت می باشید هزینه را به شماره کارت زیر (بنام موسی پور) واریز فرموده و سپس اطلاعات زیر رو به شماره زیر پیامک کنید. بعد از پرداخت و پیامک نمودن اطلاعات زیر لینک دانلود رو به ایمیلتون می فرستیم.

شماره پرداخت

محصول و جلسات خریداری شده

ایمیل

شماره کارت: ۶۰۳۷۹۹۷۳۸۲۹۱۱۳۵۳

شماره موبایل: ۰۹۱۶۲۹۶۳۸۷۰

۵ نظر

  1. سلام.خوبید؟
    میشه با آردینو چیزی ساخت که مثلا تو یه لحظه خاص صدا رو ضبط کنه یا فیلم بگیره و کارهای از این جور

    ۲
    أیا این اسباب بازی که توش میکرو کنترلر دارن میشه برنامه شون رو تغییر داد و خلاقیت به خرج داد؟ طبیعتا باید مدل و فرمول هاش رو هم بدیم

    [پاسخ]

    حامد حقیقی پاسخ در تاريخ تیر ۲۳ام, ۱۳۹۷ ۲:۴۲ ق.ظ:

    @امیر,
    سلام خدمت شما دوست عزیز
    #بله با آردوینو میشه این کارها و کارهایی فراتر رو انجام داد.
    #معمولا در مورد اسباب بازیها از پردازنده های غیر معمول استفاده میشه. طوریکه شما دسترسی لازم برای برنامه ریزی مجدد رو ندارید، ولی با طراحی خوب میشه این کار رو با میکروهای موجود هم انجام داد.

    [پاسخ]

  2. سلام ببخشید سوالم اینه که من میخوام از صفر اردیونو رو شروع کنم کدوم جلسات رو باید بگیرم واینکه آموزشهاتون ازپایه تا پیشرفته هستش مثلا میشه بااون یه اتو پایلوت برای کواد طراحی کرد فهم مطالب آسون هستش واینکه پیش نیاز لازم داره

    [پاسخ]

    حامد حقیقی پاسخ در تاريخ تیر ۲۳ام, ۱۳۹۷ ۲:۳۰ ق.ظ:

    @مهدی,
    با سلام و آرزوی موفقیت خدمت شما دوست گرامی.
    اولا از شما بابت تاخیر بوجود آمده پوزش میخوام.
    اما در جوابتون..

    اولین پک برای کسانی که میخوان آردوینو رو از صفر شروع بکنن «ورودی و خروجی دیجیتال» هست..

    سعی کردم مطالب رو به ترتیب از مقدماتی به پیشرفته ارائه کنم. کافیه تاریخ های ارائه رو ببینید.

    هنوز مطالب ارائه شده در حد طراحی اتوپایلوت نیست ولی قدم به قدم میتونید برای ایده های خودتون از آموزشهای ارائه شده استفاده فرمایید.

    [پاسخ]

    حامد حقیقی پاسخ در تاريخ تیر ۲۳ام, ۱۳۹۷ ۲:۳۸ ق.ظ:

    @مهدی,
    با عرض سلام و آرزوی موفقیت برای شما.
    اولا از شما به دلیل تاخیر در پاسخ دادن پوزش میخوام
    اما در جواب شما:
    #اولین مجموعه ارائه شده از سری «آموزش کاربردی آردوینو»٬ بحث «وروی و خروجی دیجیتال» هست.
    #بله.ترتیب مطالب طوری هست که از مقدماتی به پیشرفته ارائه شدن. کافیه به تاریخ های ارائه توجه بفرمایید.
    #هنوز با توجه به مطالب ارائه شده برای طراحی اتوپایلوت کواد زوده، اما با توجه به مطالبی که عرضه شده و در آینده تقدیم خواهد شد، به امید خدا آمادگی لازم برای پیاده سازی ایده های خودتون رو خواهید داشت.

    [پاسخ]

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *